Slimtips för att krympa muffinsmagen

Dr Berg är en filur på Youtube som dagligen publicerar korta filmer om kost, hälsa, viktnedgång. Han är frälst på periodisk fasta och lågkolhydratkost med mycket fiberrika grönsaker. Dessutom säljer han kosttillskott, så en del är väl dold reklam. 🙂

Men han är duktig på att förklara på ett enkelt sätt, och vinnlägger sig om att grunda alla påståenden i vetenskaplig forskning.

Häromdagen kom ett inlägg med ”extrema viktminskningstips” för att bli av med otrivselmagen. Sånt intresserar ju alltid en klimakterietant… 😀

Dr Bergs tips för att krympa magen (fritt översatt)

  1. Dra ned på kolhydrater så mycket som möjligt. Undvik frukt, bär, nötter, yoghurt, stärkelserika rotsaker. Fiberrika bladgrönsaker som sallad, kål är ok.
  2. Inget tillsatt fett. Bara det som redan finns i det protein du väljer.
  3. Undvik sötningsmedel, mandelmjöl och keto- eller viktminskningsprodukter.
  4. Ät inte ute på restaurang.
  5. Drick bara en kopp kaffe per dag.
  6. Ta äppelcidervinäger innan varje mål: en matsked blandat i ett glas vatten.
  7. Ät inte mer än 230 gram protein per måltid.
  8. Ät ett mål per dag under måndag till fredag, och gör en 48-timmars fasta på helgen.
  9. Gör en stressdetox: undvik allt som stressar upp dig men håll dig sysselsatt så du inte har tid att oroa dig eller ha långtråkigt, motionera, gå ut i solen/naturen.
  10. Ät ett par deciliter fermenterade grönsaker om dagen, eller ta probiotika vid läggdags.
  11. Supporta bukspottskörtelns insulinproducerande beta-celler med vitamin K2, vitamin D, magnesium och vitamin B1.
  12. Sov ordentligt.

Mindre fett, kolhydrater, kaffe och stress. Mer sömn, surkål och fasta. Äppelcidervinäger, kosttillskott och motion kör jag med sedan tidigare.

Ja, detta tål att överväga. Eller så behåller jag min muffinsmage. 😀

Om Fru Olsson

Fabriksarbetare som blev journalist, sedan instruktör/receptionist på gym och därefter arbetsterapeut. Ledig tid fylls med lättja, naturupplevelser, kallbad och skräp-plock.
Detta inlägg publicerades i Vikt & hälsa och märktes , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Slimtips för att krympa muffinsmagen

  1. maria65a skriver:

    Jag tror att tipsen fungerar bättre på män. Kvinnor som genetiskt samlar mer fett på magen kommer kanske att bli generellt smalare medan muffinsmagen finns kvar. Jag blir sällan tjock om magen även om de 60 cm som min midja var för 35 år sedan är lika osannolikt som att vinna på lotto 😀 däremot så håller jag mig mellan 78 och 88 cm. Höfterna och låren är värre, där verkar inga dieter hjälpa.

    Gilla

Kommentarer är stängda.