Semesterdags

Åtta veckor i hemtjänsten gick fort. Och jag klarade av att jobba heltid under denna begränsade tid. Jag är nöjd.

Jag har lärt mig ett och annat om mänskligt beteende, och utvecklat trivsamma relationer med människor jag mött. Och snavat över en avlägsen släkting som jag inte sett sedan jag var liten. Ett givande återseende.

Avslutade vikariatet med att unna mig en liten present från Återbruket, Folkets hus. Ett cigarett­etui i plåt. Inte för att jag tänker börja röka. Men nostalgi­faktorn var stor, och priset var litet. Handlade även på mig en flaska rödvin på hemvägen, för att skåla in semestern.

Nu vill jag ha lite lata dagar. Gärna med sol, bad och varma vindar. Men först en rejäl holmgång i tvättstugan i morgon bitti.

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, and personal trainer. Now working as an occupational therapist.
Det här inlägget postades i Arbete, Second hand & shopping och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.