Absolut sommartorka…

…lider den här bloggen av just nu. Jobba, äta, sova – bara en ledig dag på nio dagar: det är livet som vikarie i hemtjänsten. Det är flera år sedan jag jobbade heltid. Så det är definitivt en omställning. Trött i huvudet av allt det nya, och av att jag har svårt att sova. Men samtidigt pigg i kroppen och lugn i själen.

2017-07-18: Tvärtorrt i skogen. Ingen svamp, blåbär och hallon har torkat bort. Ormbunkarna vissnar och marken är full av gula löv. Bara nässlorna spirar där jag gått och plockat förut. Så det blev nässelsoppa till lunch. 🙂

Min sommar:

Detta bildspel kräver JavaScript.

 

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, and personal trainer. Now working as an occupational therapist.
Det här inlägget postades i Arbete, Natur & väder, Prat om mat och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Absolut sommartorka…

  1. Bäst att ta det lugnt och vila, känna efter…
    Att blogga ska ju vara kul, inte påfrestande.
    Kram!

    Liked by 1 person

  2. HEJ o tack för titt-in på min blogg 🙂
    Har länge undrat över din bloggs titel. Berätta gärna.
    Kram fr sö Dalsland

    Liked by 1 person

    • Mrs Olsson skriver:

      Finns beskrivet under fliken OM – ABOUT:
      ”Olssons universum var från början en enkel hemsida på MSN, för att kunna dela bakrecept andra. Bloggen fick sitt namn av att hemsidan hade stjärnhimlen som sidhuvud och tema.”
      Ta väl hand om dig!

      Liked by 1 person

  3. bergalott skriver:

    Jag förstår hur du har det. Slitgöra och det enda som lönar sig är lönen. Fast den är väl lika ringa som när jag jobbade i hemtjänsten. Urusel, så helgerna gjorde sitt till. Men duktig är du som orkar hålla på. Så många som ger upp och kroppar som bryter ihop.
    Kram

    Liked by 2 people

    • Mrs Olsson skriver:

      Som timvikarie får man ut semesterersättning direkt. Med OB blir det ändå hyggligt betalt för det jag gör. Dessutom slipper jag promenera på fritiden…

      Ta väl hand om dig!

      Liked by 1 person

    • helena skriver:

      Slitgöra ok det är din syn. Slitgöra…jobbar i hemtjänsten sedan åtskilliga år och varje dag är det arbetsglädje . Glädje i möten glädje i att faktisk bistå äldre i deras grundläggande behov när deras kropp inte orkar . Om du anser det som slitgöra då är hela livet ett slitgöra. Städ som städ havregrynsgröt som havregrynsgröt . Personlig omvårdnad anser du det som slitgöra ledsamt du kallar äldre människors behov som slitgöra .att vara i beroendeställning som de äldre är i de momenten ja det är ett medmänsklighets göra. Däremot skall denna viktiga omvårdnad ges en lön som svarar mot kraven på kompetensoch lyhörd personal Mvh Helena

      Gilla

Kommentarsfältet är stängt.