Jeans-fynd fick nya fickor

Äntligen molnigt, vågar jag säga så!?  Jo, jag gillar sol, men värme över 20 grader är inte min grej.

Lite regn kommer det visst också. Känns bara trevligt. Blir inte så svettigt när jag ska jobba i kväll.

Förmiddagen har jag ägnat åt lite stillsam syslöjd. Köpte ett par super­tunna jeans på second hand igår (35 kronor). Mjuka och sköna för sommarbruk. Men de hade tyvärr igensydda låtsasfickor fram.

Fickor är ett måste på jeans, anser jag. Så jag gav mig på att sprätta upp och sy i egna.

Det gick utan större missöden, när jag väl klurat ut hur jag skulle bära mig åt.

De blev väl inte så snygga, men helt funktionella. Dessutom sitter byxan bättre över magen med riktiga fickor som ger lite staga.

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. Now I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Pyssel, Second hand & shopping och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Jeans-fynd fick nya fickor

  1. Marianne skriver:

    Håller helt med dig angående vädret, reser hellre till brittiska öarna än åker till Thailand. Tycker att regn är befriande och vilsamt efter ett par dagars sol.

    Liked by 1 person

  2. Så händig du är! Och klart man ska ha fickor i sköna jeans – ett fynd!

    Liked by 1 person

  3. Laila skriver:

    Fy för fuskfickor! Bra när man kan fixa det ändå ☺ Här kom det en del regn innan men nu skiner solen och det blev nästan lite klissigt ute…

    Liked by 1 person

  4. bergalott skriver:

    Bra gjort för det är lite knepigt med fickor som ska sys i från rätan 🙂
    Här är det marknad i stan och jag var en sväng igår kväll. Fick tag på ett par svarta knäbyxor i bomull för 50 kronor så även jag är riktigt nöjd.
    Lite regn… det behövs för grundvattnet är lågt, inte bara på vissa ställen utan i största delen av landet. Har jag hört, ska jag väl tillägga.
    🙂

    Liked by 1 person

Tack för din kommentar!

