Balkongen är befriad

Balkong 2017-05-23Jag har äntligen sluppit ut på min balkong. Underbart, efter veckor av att ha levt instängd bakom inplastade fönster och byggställningar medan jobbarna färdigställde det sista på fasaden.

Trots helg och himmelsfärdsdag startade jag med att putsa fönstren utvändigt. Städade golvet gjorde jag igår. Och planterade ut pelar­goniorna som stått molokna på fönster­bänken. De vill ha sol! Lökarna som skjutit upp fick också plats i krukan. Vet inte riktigt vad det ska bli. Ett förslag jag har fått är gladiolus.

Eftersom jag kom igång sent med vårbruket får det bli lite spartanskt i år. Jag ska ju jobba hela sommaren ändå. En stol att sitta och dricka kaffe på när solen skiner kan vara nog.

Trevlig helg!

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. Now I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Mina växter, stamrenovering och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Balkongen är befriad

  1. Marianne skriver:

    Inte för jag är någon fan av renoveringshysterin, men ibland behövs det ju! Härligt med din fina balkong, som nog behövde en rejäl omgång. Det är bara att njuta.

    Liked by 1 person

  2. Fasadrenovering i all ära – härligt när jobbet blir klart, men beklämmande att vara instängd.
    Samma jobb väntar här hos oss nåt tag…
    Jättefina krukor!

    Liked by 1 person

Kommentarsfältet är stängt.