Fina fynd för liten peng

primula Dacapo har haft halva priset på kläder och skor under hela sportlovsveckan. De startade redan förra fredagen. Då var jag där och fyndade en lite längre, stickad hood-tröja från Jack & Jones för 25 kronor. En skön rumpdödare.

Igår gick jag in en sväng igen, när jag ändå var på stan. Gick därifrån med en obegagnad, beige twill-byxa för 20 kronor.

Den var lite missfärgad vid linningen runt läderlappen därbak (den hade färgat av sig). Men jag tror att jag löser det med lite Vanish. Med tröja utanpå syns det i vart fall inte. En snabb sökning på märket Jean Paul visade nypris kring 800-900 kronor.

Lusekoftan i ylle är köpt tidigare på Pingstkyrkans second-hand (195 kronor). Den har värmt gott hela vintern.

Att kunna fynda fina kläder känns bra nu när både A-kassan och Försäkringskassan strejkar. Straffet för att jag valde att säga upp mig från ett arbete som gjorde mig sjuk.

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. Now I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Second hand & shopping och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Fina fynd för liten peng

  1. Du klarar dig 🙂 Vet att du sparat undan plus är en sann fyndare inom precis alla områden. Heja dig 🙂

    Liked by 1 person

    • Mrs Olsson skriver:

      Nej, jag klagar inte. Det går ingen nöd på mig, jag har alltid levt som om jag vore fattig, oavsett vad jag haft i lönekuvertet. Undrar varför, egentligen?

      Ha en bra söndag!

      Gilla

  2. Tomtan skriver:

    Härliga fynd. Skickar ett gäng styrkekramar ❤️

    Gilla

  3. bergalott skriver:

    Jag är helt övertygad om att du är en överlevare.
    Koftan gillar jag. Glad och varm.
    🙂

    Liked by 1 person

Kommentarsfältet är stängt.