Vänliga veckan började bra

Krispiga minusgrader och klarblå himmel. En pliktrunda till Gustafsberg och via Strandpromenaden till city fick det bli. Vid Skeppsviken träffade jag gamla bekanta som också njöt av solen. Ett glatt återseende!

skeppsviken-2017-02-08

En damaffär lockade med 20 procents rabatt på bh, vilket var precis i rätt ögonblick. Den jag hade på mig skaver (bygel-bh). Tyvärr hittade jag ingen i min vanliga storlek, som är rätt udda (75DD, så nu vet ni det). Men det trevliga biträdet var på alerten och erbjöd hjälp. Så jag gick därifrån med en marinblå sak i storlek 75E.

ettskrapomdagenPå Willys hittade jag en stor kartong med ”skivspill” till rabatterat pris (kort datum). Några felskurna kotletter och fläskkarré med ben. Jag skar köttet i strimlor och stekte till kål, gröna bönor, sesamfrö, soja och ingefära. Riktigt gott efter fem dagars fasta plus två med bara lite grönsaker. Benen står på spisen och kokar till buljong.

Det är vänliga veckan, och den har börjat bra. Till och med skräpet längs promenadvägen var lite gladare idag.

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. Now I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Natur & väder, Prat om mat, Second hand & shopping och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Vänliga veckan började bra

  1. Har du lust att berätta om din fasta?

    Liked by 1 person

  2. bergalott skriver:

    Hihihi… det där med bh har jag gett upp hoppet om. Används ytterst sparsamt men med tvång vid högtidligare tillfällen.
    Det är visst vår på dina breddgrader. Det visar ju skräpet men här kan jag meddela att även den gladaste anka sitter fast i isbarken. Men ok, det är isfritt på ganska många ställen nu. Har t.o.m. gått på promenad med Min Bamse utan broddar. 🙂

    Liked by 1 person

  3. Laila skriver:

    Bh:ar är ett bekymmer. Skulle också behöva en ny. Då jag kör med riktigt stor kupa brukar det få bli att skicka efter…
    Härliga bilder, badankan såg det dock inte ut att vara säsong för ännu 😊

    Liked by 1 person

Kommentarsfältet är stängt.