Julen rullar på…

julafton… och jag fortsätter att sträva med mina skolarbeten. Mellan sittningarna vid dukat bord. Det har ändå blivit ganska lagom med julmat. Inget överdåd, bara godbitarna: sill, rödkål, revben och lite glögg.

En vän följde med på julaftonspromenaden. Det var helt oplanerat, men blev en trevlig tur med fika i badhytterna på Sörkullen vid Gustafsberg på återvägen. Vi hade utsikt över de friskusar som tog sig ett julaftonsdopp borta vid vandrarhemmet.

Invigde min nya mössa, som jag fick för halva priset på Dacapos julrea (10 kronor). Varm och vindtät! Knäppa huvudbonader är en av mina specialiteter.

Idag kurar jag i soffan med datorn medan stormen viner. Den heter visst Urd? Jag håller på att analysera en metod för reflektion i grupp: situationsorienterad handledning – och utvärdera den beteendemedicinska teorin Diffusion of innovations. som beskriver hur nya idéer, innovationer sprider sig i ett socialt system. Det är faktiskt roligare än det låter.

God fortsättning!

situationsorienterad-handledning

Kauffeldt, A. & Welander, E. (2004). Att handleda handledare – ett led i arbetsintegrerat lärande. Arbetsrapport 2004:03. Trollhättan: Institutionen för omvårdnad, hälsa och kultur, Högskolan Trollhättan Uddevalla: Hämtad 2016-12-26 från https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:207748/FULLTEXT01.pdf

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, and personal trainer. Now working as an occupational therapist.
Det här inlägget postades i Arbetsterapi och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Julen rullar på…

  1. rabarberpolisen skriver:

    Najs mössa!!! God fortsättning!!! 😀

    Gilla

  2. bergalott skriver:

    Trevligt att ses.
    Du ser ut att trivas i mössan som är jättesöt, och Urd får allt kämpa för att skilja den från ditt huvud. Men till soffhörnan lär han inte hitta in. Urd alltså 🙂
    😀

    Liked by 1 person

Kommentarsfältet är stängt.