Den mödosamma vägen till VG

bryggsvang-2-201612-14Att studera på 75 procent tar mer kraft än jag räknat med. Tänkande tar tid med en trög hjärna. Jag hade bestämt mig för att hålla en låg profil, och inte nödvändigtvis sikta på betyget Väl godkänd.

Men det blir sällan som man tänkt sig. Jag har så svårt att inte försöka att göra saker ordentligt.

Fick betyg på tredje avsnittet i kursen Beteendemedicinska teorier och modeller idag: Bra skrivit! Du får VG för uppgiften.

Jo, jag blev glad. Men det var ändå nästan så att jag önskade att jag inte fått VG.

För att blir väl godkänd på hela kursen måste jag nu skriva VG även på sista avsnittet. Jag har kämpat mig igenom tre, så det vore ju korkat att kasta bort allt slit genom att inte försöka.

Fast orken tryter. Jag har ju en kurs till, som löper parallellt. Och även där ska det skrivas rapport över jul. Som tur är det bara Godkänd som gäller för den.

Några spirituella blogginlägg lär inte hinnas med. Men kanske en och annan fin bild från mina obligatoriska promenader. Utan dem funkar inte hjärnan alls.

brygghang-20161214

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, and personal trainer. Now working as an occupational therapist.
Det här inlägget postades i Motion, Studier och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Den mödosamma vägen till VG

  1. Laila skriver:

    Oftast är det så, när man inte försöker så förtvivlat mycket så går det bäst.
    Önskar dig allt gott och att du hittar en bra balans mellan studier och vila.

    Liked by 1 person

  2. bergalott skriver:

    😀 GRATTIS 😀 ….
    ….så här långt. Du presterar – det är det som betyder något. När du väl är klar med dina uppgifter, så kan du ta itu med det ”privata” som att skriva blogg. Jobba på du med gott samvete. 😀

    Liked by 1 person

  3. villacalifornia skriver:

    Var sak har sin tid. Ibland måste man prioritera, även om det tar emot.
    När jag kämpade för mor så tänkte jag, att bäst att leva med mor nu, för en dag finns hon inte längre, och då har jag allt tid i världen för annat.
    Nu försöker jag fylla livet med annat och hitta min nya plats i tillvaron.
    Ta vara på dig, det finns alltid ett ljus i mörkret 🙂

    Liked by 1 person

Kommentarsfältet är stängt.