Mina mest lästa inlägg

När jag började blogga var det inte med avsikten att få en massa läsare. Hemsidan var ett ställe att samla sådant som jag ville ha lätt tillgängligt för egen del. Men med tiden har allt fler hittat Olssons universum.

RundslipatDen 26 april 2013 publicerade jag Bohuslänsk ordlista. Då hade jag samlat ord i byrålådan ett bra tag.

Min ordbok har rönt stort intresse. Den har delats på Facebook, och nu och då hör folk av sig via mitt kontaktformulär, med tips på ord eller personliga berättelser.

Bohuslänsk ordlista är den näst mest besökta sidan på min hemsida, med över 36 000 visningar. En sådan spridning hade jag inte väntat mig. Roligt!

Fast mest läst är ett inlägg om manligt och kvinnligt språk.

 Inlägg

Visningar

Manligt & kvinnligt språk 50 387
Bohuslänsk ordlista 36 225
Gratis mall för att skriva testamente 30 425
Namn på sill och fisk i Bohuslän 6 041
Lär mig virka afrikansk blomma 5 705
Det ryska alfabetets bokstäver 5 168
Bohuslänska ord 4 645
Om berg i Bohuslän 4 183
Arbetsterapeutens verktyg 3 380
Att underlätta samtal vid afasi 2 829
Sötningsmedlet som inte får kallas stevia 2 727
Tvättade fårskinn med duscholja 2 478
Pulsträning 2 210
Samtalstekniker 2 173
Svenska folkets ABC-bok (1966) 2 061
Vad gör en arbetsterapeut? 1 868
Guide till en god vårdplanering 1 508
Socialt samspel, grupper och hälsa 1 421

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Bohuslän, Lästips, Språk & skrivande och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Mina mest lästa inlägg

  1. Visst är det roligt då många läser – och ännu roligare om någon bryr sig om att kommentera.
    Det finns SÅ många intressanta, roliga, givande, lärorika bloggar att man inte på nåt sätt hinner läsa dem alla. Men hos dig har jag varit då och då och håller med bergalott, stänk av humor finns!

    Liked by 1 person

  2. villacalifornia skriver:

    Det är du väl värd!
    Du är duktig på att skriva 🙂

    Liked by 1 person

  3. sonjs skriver:

    nisse visade mej på ditt universum]som jag kollat varje dag.har ho skrevve nogget ida tössongen,det som gav mej och ger mej skratt är skorna som du inte tyckte om,tänkte,gode gud att du inte ärft dom av mej.är¨ju jätteh-cappad,somatiskt,men jag säger,hjärnan arbetar för två minst.kramar hur många som helst,kristina.gottis till modern som får rå om dej.natti.natti faster Sonja

    Liked by 1 person

  4. bergalott skriver:

    Fantastiskt. En eloge till noggrannhet – ordning och reda – lärorikt och därtill stänk av humor.
    Du har en bra blogg som ger mig goda impulser.
    🙂

    Liked by 1 person

Kommentarsfältet är stängt.