Årets enda julpyssel


timmerbergsvagen-1julpyntGrannhuset börjar bli klart. Folk har börjat flytta tillbaka. Byggnadsställningarna försvann idag. och nu börjar de istället klä in mitt hus.

Det mesta i mitt hushåll ligger i kartonger så här dags. I tidigare inlägg har jag har gnällt över att det känns rörigt (Studenten samlar sig för stamrenovering ♦ Mer kaos än ordning och reda). Men allting är relativt. Häromdagen fick jag se hur en av mina grannar har det inne hos sig. Så nu klagar jag inte längre…

Det blir en tältsäng hos modern över vintern. Jag slipper tänka på julgardiner och pynt, utan kan ägna mig helhjärtat åt mina studier. Bara en enda liten juldekoration tar jag med: min nystickade Lovikka-kruka!

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Pyssel och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.