Gratis nöje för en lokalpatriot

Vårtbitare 2016

Bohusläns museum ordnar guidade utflykter i Skalbankarna under sommaren. Jag har tänkt gå dit flera gånger, men först idag blev det av. Flera timmar av flora och fauna tillsammans med likasinnade, under ledning av kunniga guider. Helt gratis.

Vi fångade fjärilar, blomflugor, gräshoppor och bärfisar, lyssnade till vårtbitare och steglits:

Jag är euforisk. Visst är Sverige fantastiskt!

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Natur & väder, Uddevalla och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Gratis nöje för en lokalpatriot

  1. villacalifornia skriver:

    Men vilket härligt nöje…
    Måste se om jag kan få chansen till samma sak också…

    Liked by 1 person

  2. elsa skriver:

    Du verkar ta dig för och det blir av en hel del som du föresatt dig. Att vara ute i skog och mark, göra små utflykter eller plocka skräp och allt, vad du nu hittar på. Här kommer det till tanken, fast det är ju klart jag är mitt uppe i en flytt och kolonin kräver sitt. Har kommit dit… att jag har börjat tänka på vad jag kommer att ångra, att jag inte gjorde när jag ligger på dödsbädden, man får ju hoppas att det dröjer innan jag hamnar där. Men purung är jag ju inte, så lite bråttom är det nog. Får nog skynda på… Hoppas du haft en bra sommar och tack för en bra blogg.

    Gilla

    • Fru Olsson skriver:

      När jag är ute i naturen känner jag mig som mest tillfreds. Det fungerar bättre som mindfulness än andningsövningar (inget fel med dem, dock).

      Jag har haft funderingar på kolonilott. Det finns ju här i området där jag bor. Men utan bil tror jag det blir komplicerat.

      Viktiga funderingar du har, vad ska jag ägna återstoden av mitt liv till? Ibland kan det vara svårt att våga göra det man innerst inne vill.

      Tack för att du besöker mig! Ha det gott.

      Gilla

  3. Laila skriver:

    Härligt 😀

    Liked by 1 person

Kommentarsfältet är stängt.