Jag ser ju inte sjuk ut…

Det är bråda dagar på mitt jobb. En kollega har gått hem på föräldraledighet (tre veckor sedan). Semestertider är i antågande. Igår kom en ny kollega som ska sättas in i alla rutiner. Förutom att vi ska ta hand om patienter.

Jag jobbar fortfarande bara 25 procent (7,5 timme per vecka). Det vill säga 2,5 timme tre dagar i veckan. ”Vad lyxigt” säger den nya kollegan när jag berättar att jag ska gå hem redan klockan elva. Så kan tyckas, men jag hade hellre varit frisk.

SyslöjdDet blir stressigt att ha så mycket att göra, och så lite tid. Fast tanken var ju att jag skulle få det lugnare. Begränsad tid och begränsade arbetsuppgifter. Men jobbet måste ju göras, även om vi är för få.

Rörigt i skallen, och mycket som faller bort i hastigheten. När jag åkte hem med bussen hade jag huvudvärk, som följde med hela dagen, kvällen och finns med ännu, morgonen efter.

Huvudvärkspiller hjälper inte. Det bästa är att promenera i naturen. Då skingras alla spänningar och hjärnan blir lugn och bara är.

Igår kväll orkade jag inte gå ut, så jag dristade mig till lite kreativt skapande. Försökte komma i flow. Snodde ihop en lättviktsryggsäck av gammalt tyg och en broderad duk. Och en liten tygkasse att hålla rätt på nycklar och telefon och sånt smått, så de inte simmar runt i träningsväskan.

Jag har många stuvbitar av märkliga tyger liggande i en låda. Nu håller jag på att organisera och rensa i skåp och garderob eftersom jag måste packa ihop alla ägodelar inför höstens stamrenovering i min bostad. Antingen göra något av det, kasta eller ge bort.

Huvudvärken ligger kvar över hjässan. Det känns som kringlande maskar håller på att äta sig in via tinningarna. När min feta frukost har sjunkit undan, ska jag ta mig en tur ut, och njuta av försommaren.

Fler inlägg om stress

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Arbete, Pyssel, Vikt & hälsa och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Jag ser ju inte sjuk ut…

  1. Tomtan skriver:

    Det var enklare att hoppa på kryckor än när man bara var hemma och tyckte synd om sig själv…..

    Liked by 1 person

  2. Laila skriver:

    Nä, tyvärr syns det inte utanpå… Ibland undrar jag om folk hade fattat ens om man hade en neonskylt över huvudet! Avslappningsövningar och prommenader är den ”medicin” som hjälper mig bäst, både vad gäller huvudvärk och den ”vanliga varje dag” värken.

    Liked by 1 person

Kommentarsfältet är stängt.