Återbesök i Skalbankarna

Skalbankarna maj 2016

Förra sommaren besökte jag Skalbankarna. Men då vågade jag mig inte på att gå ut i terrängen där kossorna gick och betade (Olssons universum | Grusgrop visar sig vara en unik sevärdhet). Nu är det ju inte riktigt ko-säsong än, så jag passade på att gå rundan i godan ro. Det var överraskande vackert! Böljande landskap, ängar av gullviva i full blom. Och mandelblom, gökärt, smörblommor, hägg…

Bro

Cykel i forsenPå vägen dit premiär-gick jag över den nya bron vid Fossumsberg. Det var lågvatten så jag kunde hoppa ned på stenarna i forsen och kika runt. Naturligtvis låg det en halv cykel i vattnet…

Jag kände mig förstås tvungen att släpa upp den på vägen, innan jag gick vidare. Och på hemvägen fick jag ihop 58 ölburkar på en sträcka av cirka 700 meter. Det är inte klokt vad skräpigt det är i dikesrenar och vägkanter så här på vårkanten.

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Natur & väder, Uddevalla och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Återbesök i Skalbankarna

  1. Ping: Så botas en huvudvärk | Olssons universum

  2. villacalifornia skriver:

    Skalbankarna som är så vackra och unika. Underbar plats.
    Har suttit där och njutit i väntan på att bror skall sluta och åka med mig hem…
    Men denna förb***** nerskräpning😦

    Liked by 1 person

Kommentarsfältet är stängt.