Å-syn bjöd både snäckskal och cykeldäck

Det var gott väder när jag kom hem från jobbet, så jag bestämde mig för att gå ut och ”städa” lite. Skönt med lite sol, och frisk luft. Det blev tre timmar längs ån.

Förutom skräp hittade jag stora snäckskal. Det ser lite lustigt ut, så där mitt i stan, med handflatsstora snäckor bredvid alla vitsippor, långt från havet. Ett minne från forntiden: för 10 000 år sedan stod havet 145 meter högre än i dag.

De hala, branta slänterna ned mot vattnet bjöd på både statisk och funktionell styrketräning. Jag var lite imponerad av mig själv när jag hoppade (nåja!) runt som en bergsget. Nu är jag i alla fall rejält trött i ryggen, det rent av värker. Men det var det värt. Fem bärkassar blandat skräp, och ett cykeldäck på fälg.

Väster om Tureborgsbron

Läs mer:

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, and personal trainer. Now working as an occupational therapist.
Det här inlägget postades i Miljö, Uddevalla och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Å-syn bjöd både snäckskal och cykeldäck

  1. Ping: Så botas en huvudvärk | Olssons universum

  2. Trevligt med snäckskal!
    Cykeldäck kunde man ju vara utan, i alla fall som skräp i naturen!
    Rejäl städrunda du gjorde!

    Liked by 1 person

  3. Laila skriver:

    Har du varit och tittat vid snäckskalsbankarna? Jag har tänkt många gånger att åka inom men än har det inte blivit av…

    Gilla

Kommentarsfältet är stängt.