Vad jag fann i skogen

Mot himlen

11 000 steg i härligt väder. Skogen brummade av humlor. Njöt av friden och att det var ganska skräpfritt. Fast mitt på motionsspåret hade någon ”parkerat” en vit Volvo, fastkörd i leran, långt från närmaste utfart. Ett märkligt tilltag.

När jag närmade mig kyrkogården tog jag en runda till ett ödehus jag inte sett förut. Det borde jag inte ha gjort. Där låg hela bohaget utspritt och vittrade i grönskan. Ett projekt för fru Olsson? Men jag tog bara med mig en kasse tomma blomkrukor av plast och en telefon – den här gången.

Skräphög

I Ture dalar hade någon tagit bort de bildäck som jag rullat fram ur dalen förra året. Det gjorde mig glad! De var för tunga för att bära uppför backen så jag travade dem i en hög vid stigen och hoppades på att någon (kommungubbe?) skulle förbarma sig.

Ture dalar

På hemvägen fann jag vätteros som stuckit sina rosa huvuden ur myllan vid Bäveån. Kärt återseende!

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Miljö, Natur & väder, Uddevalla och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Vad jag fann i skogen

  1. Ping: Tacksam för en trevlig fredag | Olssons universum

  2. Snålcoachen skriver:

    Våriga och vackra bilder, inte alls likt de huttrande kalla hundpromenader jag själv tog idag i hagel (!) och snöblandat regn. Utan vantar, eftersom de är undanstoppade sedan ett par veckor tillbaka. Det kändes mer som november än april idag🙂

    Gilla

  3. villacalifornia skriver:

    Vackra bilder förutom några…

    Gilla

  4. Laila skriver:

    Om man bortser från skräpet som lurade i det gröna så var det väldigt vacker prommenad du hade ☺

    Gilla

Kommentarsfältet är stängt.