Jag bor granne med en bäver


Trappa

BävertuggVar en vända ned till Bäveån på förmiddagen. Det småregnade till en början, men innan jag gick hem hann solen titta fram.

Upptäckte att bävern har ett projekt alldeles nedanför mitt hus. Spännande! Undras om jag ska gå ned en tidig morgon och spana?

Var nästan lite skraj när jag skulle gå under det lutande trädet. Det är inte många gnag kvar innan det välter.

Hittade en stig längs berget som jag inte har sett förut. Konstigt, jag har ju bott här i snart fyra år. Det var halt Sekatör #ettskräpomdagenpå sina ställen,  nu när leran är full av regn. Och ledstången på den gamla trappan vickade betänkligt när jag tog stöd.

Stigen leder upp till Villa Elfkullen, visade det sig. Men jag gick inte dit upp utan vände om.

Strosade runt ett par timmar längs ån. Plockade lite plast och annat skrot som jag såg, och njöt av att bara vara. Det är så fridfullt vid vattnet. Man märker knappt att det är nästan mitt i stan.

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Natur & väder, Uddevalla och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Jag bor granne med en bäver

  1. rabarberpolisen skriver:

    Spännande! 👌😃

    Liked by 1 person

  2. Laila skriver:

    Sekatörer är användbara saker men jag tror inte Bäver behöver den ☺

    Gilla

  3. villacalifornia skriver:

    Ven vad härligt mitt i storstan och nära naturen…

    Liked by 1 person

Kommentarsfältet är stängt.