Julen varar än till påska?

Tomteskägg och skräpTomten smet från både skägg och luva. Illa, illa. Men nu har jag sett till att det hamnat i en skräpmaja.

Min dos är minst ett skräp om dagen. Men längs en promenad på drygt 14 000 steg är det inte svårt att hitta mer. Idag blev det sådana mängder att jag hade problem att orka bära det till närmast soptunna.

Lite blåsigt med en sol som sken så glatt på himlen. Jag hade med en termos med te och fikade vid vattnet. Satt en stund och dinglade med benen, i lugn och ro.

Våren tågar på. Idag såg jag tussilago för första gången i år.

Utsikt

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Miljö, Natur & väder och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Julen varar än till påska?

  1. Åke skriver:

    Klart julen varar till påsk! Glad Påsk 🐔

    Liked by 1 person

  2. villacalifornia skriver:

    Roligt att läsa dessa städbloggar och jag har tänkt på dig mycket de senaste veckorna. Nu när jag och vovven blivit så duktiga på att promenera så går vi längre sträckor på vår landsväg. Förr när vi städade vägkanterna så blev säckarna snart fulla, men nu verkar det har minskat betydligt med skräp efter vår väg…

    Nu har ju jag inte haft full koll på när det vände och det kan ju ha att göra med nya körvanor sedan E45 blev motorväg. Men det är faktiskt trevlig att hitta mer tussilago i dikeskanterna än skräp från Mc Donalds och en massa ölburkar…

    Liked by 1 person

    • Fru Olsson skriver:

      Tänk om alla som promenerar plockade upp åtminstone lite skräp varje gång. Vilken skillnad det skulle bli!

      Jag upptäckte igår att stranden jag städade förra våren inte alls var så skräpig nu efter vintern. Det var nog skräp från många år som samlats. Kanske är det så längs dina vägar också?

      Njut av solen!🐻

      Gilla

      • villacalifornia skriver:

        Jag är ju inte lika enveten som du på detta med skräpplockning, men jag drar allt mitt strå till stacken jag också.
        Speciellt när jag ser sådant som aluminiumburkar där djur betar eller där det senare skall skördas, just för att djuren inte skall få i sig. Där både jag hoppar över och kryper under staket för att få tag i sådant. Detta händer att jag samlar på ett ställe under vägen för att sedan kunna hämta upp med bilen när passerar nästa gång.
        Så jag håller med, vi kan alla göra något för omvärldens skull…

        Liked by 1 person

        • Fru Olsson skriver:

          Ja, det där med burkar är viktigt! Tror inte folk fattar vilken skada de kan göra.

          Ingen kan göra allt, men alla kan göra något, eller hur? Och du gör ju redan så mycket för allt och alla. En eloge till dig!

          Liked by 1 person

  3. Laila skriver:

    Fint prommenad väder och ännu finare blev prommenadvägen efter att skräpet kom bort. Du får skaffa en dramaten att samla allt skräp i…

    Liked by 1 person

Kommentarsfältet är stängt.