Kastanjen gick i graven

Kastanjen på gårdenIdag har jag bevittnat en motorsågsmassaker. På vår fina kastanj som reser sig så ståtligt ur asfalten på gården nedanför min balkong. Men nu var det visst slut med det.

Stamrenovering är inget för träd, konstigt nog. De står bara i vägen för byggjobbarna. Så kastanjen fick bli ved i stället.

Tidigare inlägg i ämnet

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Uddevalla och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Kastanjen gick i graven

  1. omedvetenellermedvetenkonsumtion skriver:

    Nämen! Så tomt utan ståtliga kastanj!
    Du får i protest göra ett eget stambyte när hantverkarna lämnat platsen – plantera en ny stam/kastanj…😉

    Liked by 1 person

  2. ME skriver:

    Minns en gång för länge sedan…när häggen blommade precis utanför mitt fönster, En dag var den borta. Jag grät, ringde t o m och klagade. Det var grannen ovanpå som tyckte den stod för nära. Å vad jag var ledsen och förbannad.

    Liked by 1 person

  3. Snålcoachen skriver:

    Vad sorgligt! Känner att jag plötsligt förvandlades till trädkramare för ett ögonblick. Varför måste vi alltid skövla bort det som naturen gett oss?

    Liked by 1 person

Kommentarsfältet är stängt.