Lite syslöjd på söndagen

Planerad promenad ställdes in med kort varsel när jag såg den grå himlen. Och så hade jag ingen lust, helt enkelt. Slöade mest hela förmiddagen. Sedan pillade jag fram symaskinen ur klädkammaren. Duk och påsktupp

En god vän gav mig ett par nästan helt nya gardiner för en tid sedan. Stilen var inte riktigt min, men de var söta, i glada färger. Och så hade jag sedan tidigare sex kökshanddukar i samma färgställning. De hade jag sytt av tre bordlöpare som jag fyndat på loppis.

Bestämde mig för att bygga om gardinerna till en duk och några bordstabletter. För ovanlighetens skull gick det helt strulfritt: inga avbrutna nålar, inget trådtrassel eller missklipp i tyget. Nöjd!

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Pyssel och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Lite syslöjd på söndagen

  1. Laila skriver:

    Då kan du instämma i mitt ”plötsligt så händer det” 😉 Och det är inte dumt när det gör det 😄

    Liked by 1 person

Kommentarsfältet är stängt.