Två kronor för en glad klocka

Klocka miniTandläkare Agneta tyckte att jag hade en välskött mun. Det var väl trevligt. I min ålder får man vara glad för varje år med egna tänder. Trots det: nu hade en liten kant på en tand lossnat och behövde lagas.

Det var snabbt avklarat. Sköterskan penslade på fluor på tandhalsar som sista åtgärd. Så jag fick inte fika direkt efter besöket som jag hade tänkt, utan beordrades att vänta en timme.

Det blev en runda på Dacapo second hand under tiden. Jag är på jakt efter en klocka till jobbet, för den gamla har gett upp. Förra gången jag var i butiken hittade jag bara en i flätad näver. Nej, inget för mig.

Två kronor var priset för den lilla mini-klockan. Nästan gratis! Orange är en färg som inte alla gillar, men jag tycker den är glad och klatschig. Tror nog att jag behåller klockan hemma hos mig själv. Nytt batteri gick på 29:90. Tandläkarbesöket kostade inget, för jag har frisktandvård och betalar en liten, fast summa varje månad.

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. Now I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Second hand & shopping och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Två kronor för en glad klocka

  1. Bra kostnad-tid är pengar 😉

    Liked by 1 person

  2. Tomtan skriver:

    Orange är en härlig färg!!!!!!

    Liked by 1 person

  3. rabarberpolisen skriver:

    Ett riktigt fynd!!! 😊

    Liked by 1 person

Kommentarsfältet är stängt.