En lyckad lampaffär

byxaLampa Oriva svartJag hade vägarna förbi Pingstkyrkans second hand i eftermiddags när de hade öppet. Det var ett bra tag sedan jag var där och fyndade.

Senaste gången blev det ett par helt nya dance-pants för 10 kronor, en Rönisch träningstopp i turkos för 10 kronor och en svart luvtröja för 20 kronor att värma sig med efter träningen. Tre plagg för 40 kronor.

Idag hittade jag en taklampa som jag gillade. Den var svart med en röd sladd. Tyckte den var lite dyr, hela 70 kronor. Men den var i fint skick, så jag tog den. Den blev jättefin i köket. Googlade på ”svart lampa röd sladd” och fick genast träff. Det visade sig att lampan kostar 649 spänn…

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Second hand & shopping och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till En lyckad lampaffär

  1. Snygg lampa. Men 70 spänn – huuu…😉
    Tycker den ser ganska dyr ut!
    Och din äggröra, jag blir ju nästan hungrig här på kvällskvisten.
    Ska nog prova ditt recept endera dagen!
    Kan nog bli imorgon då jag inte har mycket tid mellan olika aktiviteter.
    Hur har det gått, har du kikat på någon utbildning?
    Hoppas allt är väl med dig!
    Kram!

    Liked by 1 person

  2. Tomtan skriver:

    LÄcker lampa!

    Liked by 1 person

Kommentarsfältet är stängt.