Årets julpynt

Fru Olssons juldekorationer:

Julbocken i skinn är en gåva från en vän i Västerås. Nittsjötomten (mitten) fick jag av min jympagrupp på Telia (1990-talet) som alltid gav fina presenter till varje termins­avslutning. Den lilla tomten till höger fick jag av en patient som var väldigt nöjd med mina insatser. Pepparkaksängeln (nedan) är vald till mig i födelsedagspresent av en yngre släkting till x-mannen.

Köksbänk (2)

Pukeberg ljusstakeAdventsstaken i tungt glas är från Pukeberg. Adventsstjärnan i halm från 1981 hade så många avbrutna spröt att jag tog mig samman och kastade den till slut. Nu klarar jag mig utan.

Mer julpynt: Olssons universum | Lite lagom stämning inför advent

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Om Olsson och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.