Morgonrocken uppdaterad för vinterbruk

päls ÅbergsPälsIstället för att kvista till gymmet ägnade jag söndag förmiddag åt att sy 18 knapp­hål i en morgonrock av konstsilke. En rese­variant som jag köpt på Ikea för en hel del år sedan. Den är så tunn att den bara funkar för sommarbruk. Därför ligger den mest i en byrålåda.

Men nu när jag framgångsrikt har tvättat mitt pälsfoder (Olssons universum | Tvättade päls med duscholja) fick jag den ljusa idén att ha det i morgonrocken. Eftersom fodret har knappar var det ju bara att knäppa fast i mina färska knapp­hål. Smidigt!

Tycka vad man vill om att använda päls, men min är ju återvunnen och inte nyköpt. Och i mitt fall blev det dessutom miljövänligt: nu sitter jag här varm och go´ i min lägenhet i december, och har ännu inte satt på elementen.

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Miljö och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Morgonrocken uppdaterad för vinterbruk

  1. Wow! Uddevallas lyxigaste morgonrock. Vilken stass att kliva omkring i🙂

    Liked by 1 person

  2. frivid42 skriver:

    Snyggt, får du glida omkring där hemma i morgonrocken med en cigarr i mungipan ( OBS! tänd den inte det är ohälsosamt att röka:-)

    Liked by 1 person

  3. bergalott skriver:

    Kanonbra! Själv har jag muffvärmare på bilsätena av en gammal päls. Jag glider smidigt in på sätet och på sommaren ger det luft under rumpan, faktiskt.🙂

    Liked by 1 person

Kommentarsfältet är stängt.