Fumlig i kubik

ÄggNej, det går inget bra för mig. Fördröjd utlösning på fredagen den 13:e?

La mig vid elvasnåret i går kväll, och vaknade törstig och varm vid tvåtiden och gick upp. Efter påfyllning och avtappning av vätska skulle jag dra det svettfuktiga nattlinnet över huvudet. På ett ögonblick välte jag över ända och landade på rumpan.

lampaJag brukar aldrig tända lampan när jag går upp på natten (det rekommenderas för gammalt folk!). Det tog flera sekunder innan jag fattade vad som hänt, och insåg att jag trillat från hallen in i vardagsrummet. Det lär nog bli ett gott blåmärke där bak för jag känner av det ännu.

 Olssons universum | Fler dör av fall än i trafiken

Igår var jag med gamla Bettan till Torp, och en sväng till äggboden vid Lanesund. Slog till med två kartor, så nu har jag gott om ägg i kylen. Men för den skull finns det ju inget skäl att jonglera med dem…

Jag skulle göra omelett till frukost, och ett par matlådor till jobbet. Ägg, grädde och västerbottenost blir goda, fluffiga omeletter.

Det första ägget gick i golvet innan jag hann knäcka det på rätt ställe. Nej, jag vet inte hur det hände heller. Sedan lyckades jag pricka rätt med ett par. Men sedan fipplade jag till det igen när jag skulle ta ett ägg ur en annan kartong i kylen. Det halkade ur näven och knäckte sig inuti kylen. Det rann sedan ned längs frysskåpet och hamnade även det på golvet. Kleggigt!

Så nu har jag bonat linoleummattan med äggula. Fast nu orkar jag inte med fler missöden idag.

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Om Olsson, Prat om mat och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Fumlig i kubik

  1. Tomtan skriver:

    HAde den dagen igår…… Tur att det var qigong och meditation på kvällen så jag kom i ordning i gen😀

    Liked by 1 person

  2. TACK för din humor och för dina skildringar av små missöden och dilemman. Det är ju så livet är. Men gammal??? Känns som om vi är på pricken du och jag – eller?
    GLAD ny vecka önskar jag dig🙂

    Liked by 1 person

  3. Laila skriver:

    Äggklet på golv och kylskåp, huva, och slöar man lite med att ta bort det så får man slita ont 😝

    Liked by 1 person

Kommentarsfältet är stängt.