Ännu en glimt från gettot

MattaJa, vad ska jag säga? Rostig balkong, flagnande färg i mitt badrum, lätt antika inredningsdetaljer med mycket ”patina”. Bedagat – men ändå funktionellt. Och billigt. Min bostad, alltså.

Men jag är ändå glad att det ska bli renovering av. Jag har nämligen upptäckt att det bor daggmaskar i avloppet. Jo, de lever där. Och rätt som det är tittar de upp i mitt badkar, eller ur golvbrunnen. På femte våningen.

De är ganska små, och ringlar och kringlar sig på det hala underlaget. Jag har sett tre stycken hittills. Daggmaskar är förvisso nyttodjur, men ändå. Det känns inte helt fräscht.

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Om Olsson, Uddevalla och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Ännu en glimt från gettot

  1. elsa skriver:

    Låter lite äckligt, men hur kan det vara möjligt. Har de rymt från komposten? Hemma hos mig har jag min kompis Rune som ilar runt i mitt badrum. En svart spindel, tycker att han är ganska söt, så han får hållas.

    Gilla

  2. Får du en annan lya när de bilar upp golvet?

    Gilla

Kommentarsfältet är stängt.