Mitt gympass just nu

Profil 2015-10-28 med ramJag tackar min frisör för en trevlig sittning, och för att han bokade in mig så tidigt som 9.15 igår. Packade träningsväskan och slängde mig på cykeln till stan, innan jag hann fundera över om jag hade lust att träna eller inte. Jo, jag behöver draghjälp för att komma ur sängen på min lediga dag.

GreppJag är tröttare före passet än efter. Visst är det konstigt? Igår fick jag tillfälle att inviga mina ”Bad Boy Claw Lifting Straps”. Det är manschetter med en liten krok på som placeras om handtaget på gymredskapet för att hjälpa till att lyfta/dra. Jag har så svaga händer att jag tappar greppet långt innan de muskler jag tränar blir uttröttade.

Manschetterna finns på Gymgrossisten, men jag köpte dem via Cdon. Bara 119 kronor. De fungerade bra när jag väl kommit på hur jag skulle göra. Ett bevis på det är att idag har jag träningsvärk…

Dip och hävräckMitt gympass ser ut så här:

Uppvärmning: roddmaskin cirka 25 minuter.

Styrka: cirka 45-50 minuter. Ett uppvärmningsset med 12 repetitioner och sedan tre set med en belastning som gör musklerna uttröttade på max 12 repetitioner.

Avslutning: omväxlande gå och jogga på löpband, cirka 30 minuter. Hastighet 6-10 kilometer i timmen.

Försöker vänja kroppen vid löpning igen. Det får gå i sakta mak. Jag har kondition för att springa i minst en halvtimme. Men lederna fixar det inte. Överdosering ger genast smärta på mina svaga punkter i vänster höft och hälsena.

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Motion och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Mitt gympass just nu

  1. Åh, tjusigt tjusigt!
    Och vilket träningspass!
    Härligt härligt!

    Tack för gratulationen inne hos mig!

    Liked by 1 person

  2. Laila skriver:

    Mycket snygg frisyr 😊 Det passet hade de fått skrapa ihop resterna av mig innan ens halva var avklarat…

    Liked by 1 person

Kommentarsfältet är stängt.