Jag behöver inte en långkappa i svart skinn…

Skinnkappa 2015Sönderstressad efter bara två dagars arbete kopplade jag av med lite loppisrunda efter jobbet. En svart antihalkmatta till badkaret för 10 kronor på Pingstkyrkans second hand var väl inte allra värst. Och jag börjar ju närma mig fallriskåldern.

Men sedan sladdade jag in på Dacapo.

Ja, vad kan jag säga till mitt försvar? Platt intet. Jag behöver inte en fotsid kappa i svart skinn. Punkt.

Men – jag tyckte den var fin. Satt bra på. Och mjuk i skinnet. Välbehållen. 300 kronor var prisvärt. Och pengarna går ju till välgörande ändamål. Föll för den och ville ha den. Helt enkelt.

Problemet är: när jag ska ha den på mig? När blir det tillfälle för en tant 50+ att klä sig i marve fleksnessvart skinn till anklarna? Är ju varken goth eller fetischist med läggning för läder och lack. Känner mig mer patetisk än minimalistisk. Men jag säger som Marve Fleksnes, som replikerade till modern: Jeg gjør som jeg vil, jeg er over 40…

Ett par svarta brallor för 40 kronor blev det också.

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Second hand & shopping och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Jag behöver inte en långkappa i svart skinn…

  1. Tomtan skriver:

    RINGBLOMSSALVA
    3dl färska (el 2 dl torkade) blomblad från ringblomman
    4 dl olivolja
    1 dl smält bivax. (125 gr bivax på 500 gr olja)
    Lägg blombladen i en genomskinlig glasburk med lock.
    Häll på olivolja, så att blombladen täcks.
    Låt glasburken stå ljust i 6 veckor.
    Sila bort och släng bladen.
    Smält bivaxet i vattenbad och blanda i oljan.
    Häll upp salvan i små burkar, som bör förvaras i kylskåp för att inte härskna.

    Den här gången värmde jag oljan och lät bivaxet smälta i oljan. Sen hällde vi upp på burkar medan den var varm. Gick jättebra!

    Liked by 1 person

  2. Laila skriver:

    När du ska ha den? Precis när du känner för det 😊

    Liked by 1 person

Kommentarsfältet är stängt.