Motion tar udden av stresshormonerna

BicepsDet är bara att återigen konstatera: Motion är en verksam medicin mot allt möjligt. Löjligt enkelt men ibland så svårt. Att få ändan ur fåtöljen. Men nu är jag där, och känslan är…WOOW, liksom!

Fredag kväll var planen att köra ett spinningpass. Men efter en dag på jobbet som trotsade all beskrivning blev det istället ett halv flaska rödvin. Visserligen gott, men mot bättre vetande. Vetskapen om att kommande månad blir värre än det varit den senaste tiden gör inte tillvaron lättare.

Hibiskus

Lördagen gick i huslighetens tecken. Blomvård och småpyssel, meck med en paj på Västerbottenost, lite röj i skåp och lådor. Men SEDAN tog jag mig samman och spinncyklade i 80 minuter. Dusch, paj och ett glas rött i flödet av endorfiner förgyllde lördagkvällen. Orkade till och med planera in ett gympass på söndagen, plus middag med modern.

Söndag: Fem kilometer rodd, och 50 minuters svettig styrketräning. Handlade på Willys på hemvägen. Kön var så in i bänken lång att jag blev tvungen att själv-skanna. Utan läsglasögon. Hojtade på jourhavande expedit tre gånger innan jag fick ordning på det hela. Kamben, spetskål, creme fraiche med smak av chili och paprika. Fast jag inte äter bröd numera så blev det ett surdegs- med fikon och valnöt, till mor. Svullade till och med med hallonsorbet till kaffet!

StressigtNy jobbvecka stundar. På tisdag slutar min andra kollega. Så istället för att vara tre blir jag nu ensam. Stressen som plågat mig sedan semestern kommer inte att minska. Motion är det enda som kan hålla mig på banan. Jag vet att det är så.

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Arbete, Motion och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Motion tar udden av stresshormonerna

  1. http://litenbruksort.blogspot.se skriver:

    Jag springer för att orka! Bästa jag hittat på nånsin. Förnöjsamheten efter ett svettigt löppass går inte av för hackor🙂
    Glad ny vecka tillönskas.

    Liked by 1 person

Kommentarsfältet är stängt.