Loppisfynd väckte livsandarna

liemannenMin lediga onsdag: förmiddagen var en nära döden-upplevelse. Fattar inte hur matt och trött jag var. Gymträningen byttes mot ett långt fåtöljhäng med datorn, medan det dåliga samvetet gnagde i bilringarna…

Framåt lunch: en liten promenad till byn måste jag ju ”unna mig”, om jag så skulle tvärdö på vägen. Det gick i sakta mak till bibblan för att uppdatera mig på receptböcker LCHF-stajl. På återvägen blev det en avstickare till UHC:s loppis på Västerlånggatan, eftersom Dacapo har stängt för renovering.

Margrethe-skålDär gjorde jag ett redigt fynd. I en hylla längst in hittade jag två Margrethe-skålar, i var sin storlek, 1,5 och 0,75 liter. Jag har redan två stora i limegrönt, de här var bajsbruna. Inte så klatschigt, men skicket var prima. De storlekarna kostar i nypris cirka 100-150 kronor styck, enligt snabb sökning på nätet. Jag gav 10 kronor för paret.

Eftermiddag: väl hemma, och stärkt med ett mellanmål på te och fet ost med smör på, vaknade livsandarna. Innan det gick över passade jag på att svida om till cykelmundering. Avslutade dagen med 75 minuter medelhård spinncykling, och min nyaste favorit: lax- och ostomelett.

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Motion, Second hand & shopping och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Loppisfynd väckte livsandarna

  1. Snålcoachen skriver:

    Älskar Margretheskålar! Finns i många fina färger – och i bajsbrunt. Haha. Grattis till fyndet, bästa priset för dem!

    Liked by 1 person

  2. PS! letar mig blå efter bakbunke 5-liters! Eller åtminstone 4. Tips?

    Gilla

  3. Idag har jag varit i staden och handlat lite ekologiskt på WiLLY:S. Betydligt mindre prisskillnad mellan vanliga varor och eko mot på coop och ica här hemma i Färgelanda.
    Trevlig helg!

    Liked by 1 person

Kommentarsfältet är stängt.