Kôrpehôlas höjder: Ormberget

2015-04-03 Utsikt mot Göteborgsvägen

2015-04-03 Utsikt från OrmbergetNamn ◊ Ormberget.  Hitta hit ◊ Berget ligger vid Göteborgsvägen. Enklast är att ta sig upp via stigen vid gräsplanen bakom Ica Kvantum.

Allmänt ◊ Jag valde att klättra upp från baksidan av berget, vid båtupplaget. I dungen vid bergets fot var det ganska skräpigt med saker som troligen blåst dit under höstliga stormar. Klättringen upp var bitvis ganska besvärlig.

På berget växte ljung, mossa, lavar och tall. Även hit nådde skräpet, om än inte i någon större omfattning. En picknickfilt med plastad baksida, en något brandskadad baksida till en tv, rep, ett par plastdunkar och en bit hönsnät. Med hjälp av repet gjorde jag ett nätt paket av det hela för att ta med mig ned. På kuppen stack jag mig rejält i fingret på nätet, så blodet rann ymnigt.

När jag fann fyra ölburkar och ett par färgglada Systemet-kassar insåg jag att det fanns en enklare väg upp än den jag valt. På vägen ned hittade jag ett par bitar presenning som också fick följa med ned.

Detta bildspel kräver JavaScript.

Besöksdatum ◊ Långfredag 2015-04-03.

Fler inlägg om berg

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Uddevalla och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.