Någon nytta gjorde jag väl idag

Väntar tålmodigt på att jag ska bli lite piggare och få mer energi. En fot framför den andra. Jag stegar på. Med en ledig dag mitt i så lyckas jag hanka mig igenom varje arbetsvecka.

KlockaNär klockan ringde i morse 5.05 tryckte jag först på snooze, men bestämde mig nästan genast för att ta den senare bussen, och flyttade fram alarmet 1,5 timme. Messade kollegan när jag släntrade ur sängen vid 7, så hon skulle veta att jag var på väg.

Eftersom jag var sen fick frukosten följa med i ryggsäcken. Och jag hade tänkt hinna gå till containern (som kommer varje månadsskifte) med lite elektronikskrot på vägen till bussen. När jag gick trappan ned upptäckte jag att det varit inbrott(sförsök?) i en lägenhet på första våningen. Brevinkastet var bortslitet och låg på golvet, och det var stora brytmärken i trät vid låset. Någon hade ristat ett stort kors på dörren. Det såg lite ödesmättat ut.

Vad göra? Hade egentligen inte tid att engagera mig i det. Men fastighetsskötaren stod och pratade med en annan karl ute på gården, så jag kunde bolla över problemet till honom. Vilken tur! Sedan snabba fötter uppför backen med skrotet.

red bullEftersom jag blev sen struntade jag i mina dagliga fyra knäböjningar för att plocka upp skräp längs vägen. (Och på hemvägen var det för mycket folk, så jag ville inte  utmärka mig. Lät MASSOR av flaskor och burkar ligga kvar… Nå, det får blir en annan dag. De lär inte försvinna av sig själv.)

strumppådragareArbetsdagen förflöt, på sitt unika vis. Det är aldrig detsamma. Besiktade en bostadsanpassning, gjorde en informationsskylt, pratade i telefon, packade en luftmadrass….

Jag kunde säkert gjort ett och annat bättre, om jag hade varit mera erfaren, men till någon nytta var jag nog. Till exempel hittade jag ett sängryggstöd. Det vill säga, jag upptäckte ett hjälpmedel som vi betalar hyra för som ingen använder. Det är min särskilda specialitet.

Och så fick jag uppdraget att hitta en bra strumppådragare. Jag fick korn på en som kanske skulle kunna vara grejen, Sigvaris Doff n’ Donner:

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Arbetsterapi och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Någon nytta gjorde jag väl idag

  1. villacalifornia skriver:

    Man lär sig något nytt var dag🙂

    Liked by 1 person

Kommentarsfältet är stängt.