Min fastighetsskötare ”is Da Man”

Skräp från skogen 2015-03-22*Da Man=awesome; really cool guy. Nobody’s better.

Min fastighetsskötare är verkligen guld. Efter min förra skräpexpedition blev det stor hög med diverse bildelar och annat skrymmande som  jag lämnade liggande vid parkerings­platsen.

Så jag skrev en ”Felanmälan” via webben till bostadsbolaget, och undrade om de ville hjälpa mig ta bort skräpet. Jag var inte säker på att få napp. Men fastighets­skötaren hade fixat det på stubinen. Högen är borta. Det kallar jag service!

u-ahemOch varje månadsskifte ställer bostadsbolaget ut en container för grovsopor på området. Det är många som flyttar ut och in, så jag antar att det är av ren självbevarelsedrift som vi har fått den förmånen. Det brukar sitta en lapp i trappuppgången med datum och tider i god tid innan.

Promenad 2015-03-28Den här gången blir det den 31 mars och 1 april. Men jag har tjuvstartat och redan ställt dit en del av dagens skräp­fynd: en adventsstake, tio ljusstakemeter tv-kabel, bildel, under­rede till en dator, plus en hel säck med piss­våta kläder och två par skor som låg ut­slängda ett tio­tal meter in på vägen upp till Tures borg. Där låg en matta också, men så mycket orkade jag inte bära.

Dagens promenad bjöd på fågelsång, sol, dimma och en känsla av vår. Plockade några tussilago, förutom ett par kassar med flaskor och ölburkar. Väl hemma igen hade jag gått över 16 000 steg. Alla nig­ningar i diken känns i knäna. Men själen mår väldigt bra.

banner-staden (1)

Olsson är supporter
till stiftelsen Håll Sverige Rent
och deltar i aktionen Clean-Up Land 2015.

Alla inlägg om skräp

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Miljö och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Min fastighetsskötare ”is Da Man”

  1. Jag är imponerad av ditt flit!!
    Bra motion blir det med🙂
    Trevlig kväll och skön söndag önskar jag dig!

    Liked by 1 person

Kommentarsfältet är stängt.