Fler små förtretligheter…

espressoHaha, jag är nog inne i ett stim! Min lediga onsdag hade jag planerat att ta en lång sovmorgon, eftersom jag var så trött igår morse. Men jag vaknade punktligt vid 5-snåret. Surt.

Snabbt toabesök och så kröp jag ned och gjorde en nytt försök. Det gick så där.

GräddeLika bra att kliva upp och sätta på kaffe. Jag brukar ta vispad grädde i, när jag unnar mig god espresso. Det går snabbt att vispa grädden med stavmixerns visp medan kaffet kokar.

BraunMen på morgonen är jag fippligare än vanligt i händerna. Om det är ett resultat av många års ackordsarbete med ensidiga pilljobb i industrin, eller om det beror på begynnande neurologiska funktionsnedsättningar i hjärnan det lär väl visa sig med tiden. Det kan mycket väl vara det senare. Nog känner jag mig lite dummare i huvudet nuförtiden.

När jag drog igång vispen höll jag inte tillräckligt hårt i bunken. Så den började också att snurra som en karusell. Med påföljden att grädden inte stannade på sin plats, utan spred sig i en kaskad  över hela diskbänken, varenda pryl som stod där, och på mig som hade lurvig velourmorgonrock på mig… Grädde fastnar bra på en sådan :/.

Det var bara att plocka fram det oändliga tålamodet och städtalangerna. Godmorgon!

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. Now I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Om Olsson och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Fler små förtretligheter…

  1. mialek skriver:

    Haha. Dina dagar borde bli filmade ibland för hade många fått sig ett gott skratt. Du är ju en riktig komiker som valt fel yrke. Nej då jag skojar. Jag gillar dina inlägg. Ha det bäst. Kram

    Liked by 1 person

  2. villacalifornia skriver:

    Din dråplighet förgyllde min dag! Lycka till med resten 😉

    Liked by 1 person

  3. bergalott skriver:

    Tack för ett gott skratt 😀
    Det där att känna sig ”lite dummare i huvudet nu för tiden”, föll mig på läppen och känner mig nu inte längre så ensam i fenomenet.
    😉

    Liked by 1 person

Kommentarsfältet är stängt.