Ensam på kontoret hela dagen

arbetsterapeut litenIdag var alla rehab-kollegor lediga, utom jag. Det blev lite långsamt på fikarasten, men annars var det full gas. Jag fick väldigt mycket gjort på de 7,5 timmar jag hade till förfogande:

  • Städade av fikarummet och tömde sopor
  • Tvättade och hängde upp mina arbetskläder
  • Tog hand om hjälpmedelsleverans, packade in i förrådet, och kvitterade i datorn
  • Åkte och hämtade ett kedjetäcke som inte fungerade som tänkt
  • Tippskydd äldreFixade hämtordrar till hjälpmedel som skulle i retur till Hjälpmedels­centralen: täcke, lyftsele, rollator med korg, rullstol, sittdyna
  • Lagade ett tippskydd på en rullstol eftersom jag fick specialleverans med reservdelar från tekniker
  • Provade ut en uppresningsväst
  • Gjorde hembesök för att hjälpa till med en ansökan om bidrag till bostadsanpassning, besiktade bostaden, tog mått och skrev sedan intyg och åtgärdsförslag
  • Hade en telefonkonsultation med hjälpmedelskonsulent om ett elrullstolsärende
  • Förskrev en gejder (metallställning som håller fast ”pottan” i en mobil toastol)
  • Alla åtgärder dokumenterades i journal

Dessutom letade jag efter en försvunnen mobil toastol en lång stund men hittade den inte, sökte information om rollatorer, läste det nya förslaget till Handbok för förskrivare, och så pratade jag lite mer i telefon och med chefen, med patienter och omvårdnadspersonal…

Sedan var klockan 15.22, och då tog jag bussen hem för att fira fredag. Trevlig helg!

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Arbetsterapi och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Ensam på kontoret hela dagen

  1. villacalifornia skriver:

    Vad härligt det låter…
    Låter som mina nätter när jag är ledig, som du läst i min blogg.
    Älskar när man hinner göra saker färdigt….

    Liked by 1 person

Kommentarsfältet är stängt.