Min lediga lördag

RAdig tröjaLördag morgon började med en ilsken mobilsignal när jag sov som skönast. Hade ställt den på ringning för att inte missa min tid i tvättstugan. Lördagsnöje nummer ett.

Eftersom jag numera kan tvätta arbetskläderna (som arbetsgivaren står för – mycket bra!) på jobbet på arbetstid, så hade jag inte så mycket, och blev snabbt klar. Efter Spanarna i P1 så kravlade jag mig ur fåtöljen och gick ned på stan.

Gick och funderade på mina vänner Inger och Gunnar som jag träffar då och då på Kungsgatan. Men nu var det  länge sedan vi sågs. När jag svänger in på Trädgårdsgatan kommer de där, arm i arm. De visade mig sina sprillans nya blänkande förlovningsringar, efter 35 år tillsammans.  De fick var sin kram, dagen till ära (alla Svart linnedukhjärtans dag).

Inga fynd hos Stig i Antik-Harrys källare. De har röjt och organiserat. Påverkar chansen till fynd negativt, tänker jag. Hade mina ögon på en liten hallmöbel i teak för 400 kronor. Men det kändes inte helt hundra, så det fick vara.

LyktaRaska steg till Pingstkyrkans second hand. Så dags hade stormen bedarrat, och det var ganska lugnt mellan hyllorna. vylyanEn broderad linneduk i svart med grafiskt mönster i glada färger (30 kronor), en ljuslykta till balkongen (20 kronor)  och en Adidas-hoodie för 60 spänn (tidigare över 500 enligt nätet) blev dagens byte.

Och nu ett glas ungerskt rött istället för motion. Den här helgen har jag tagit helt ledigt från alla mål och måsten.

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Second hand & shopping och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.