Äntligen kom jag iväg till gymmet

StyrketräningVaknade vid fyratiden i morse, och var klarvaken. På min lediga dag. Värdelöst. Det tog två timmar att somna om. När jag väl gick upp vid niotiden var jag seg, och hade ingen lust med någonting. Allra minst träna.

Såsade omkring i  morgonrock ett par timmar. Tills jag bestämde mig för att göra det ändå. Fast jag inte hade lust. Och det är konstigt, man ångrar sig aldrig efteråt…

Första gympasset på nära ett år. Ingen idé att ta i från tårna, tänkte jag. Det blir bara jobbig träningsvärk. Lite roddmaskin, några marklyft, dips och chins i den nya maskinen, latsdrag och ryggresningar. Som efterrätt sprang jag på löpbandet i – fem minuter. Man ska inte gå ut för hårt!

En räkmacka på Wienerkonditoriet blev min middag. Lunchrusningen var över sedan länge, så jag satt i lugn och ro. Sedan blev det lite styrkelyft till. Handlade på Willys och köpte dubbelt så mycket som stod uppskrivet på listan. Nu står ett tråg med fläskkarré i ugnen för att bli pulled pork.

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Motion, Prat om mat och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.