Bertil Valliens fina blå lockskål

Lockskål BlåserienDet har blivit många besök på second hand-butiken Dacapo under hösten. Jag upptäckte att de numera har kvällsöppet på tisdagar och torsdagar. Jag har fyndat skidbrallor för 60 kronor, och två par läckra påslakanset med cerisefärgade blommor för 40 kronor styck, och ett nytt ångstrykjärn för endast 20 kronor.

Men senast jag var där var det inte så mycket som föll på läppen. Fast jag ville inte gå därifrån utan att köpa något. Intäkterna går ju till välgörenhet! Så jag tog en blå liten skål för 20 kronor med hem. Etiketten var skadad, men det såg ut som det stod ”Boda” på den.

En snabb sökning på Internet uppdagade att det var en liten lockskål ur Bertil Valliens ”Blå serien” från Boda-Åfors från 1960-talet. På Tradera har ett exemplar sålts för 281 kronor alldeles nyligen. Jag njuter så av att titta på den!

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Second hand & shopping och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.