Randigt, retro och fina pippi-fåglar

Strandskata av Staffan Johnson, JIE Gantofta

Strandskata av Staffan Johnson, JIE Gantofta

På second hand kan man vara shopoholic med gott samvete. Även om jag köper något totalt onödigt så kommer pengarna till nytta för någon. Idag smet jag in en sväng på Pingstkyrkans second hand på hemvägen.

Gick därifrån med en oöm jacka med massor av fickor (som jag ska ha på mitt nästa jobb), ännu en randig tröja, fyra meter kantband till jobbet, och en fantastiskt fin liten ask med retro-smörgåsbestick med bakelithandtag. Men veckans bästa fynd är ändå keramiktavlan med strandskator (Haematopus ostralegus) för 20 kronor, JIE Keramik. Jag älskar strandskator!

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Second hand & shopping och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.