En ledig dag i Tanumshede

2014-11-01 007Priset på kaffe och bulle på Hedemyrs fik (Ica) i Tanumshede måste vara oslagbart. 24 kronor för två kaffe med varsin sockerbulle!

Svägerskan och jag tog en tursväng till norra Bohuslän i fredags. Det blev en ledig dag med kravfri samvaro. När man känner varandra väl kan man prata om det mesta och tiga tillsammans utan att det känns besvärande tyst.

Det blev en liten titt inne på tidigare jobbet på Hedegården. Hann hälsa på min tidigare kollega, som var på språng med hjälpmedel.

2014-11-01 010Och inte kunde jag missa att ta en sväng på second hand-butiken Variato. Där har jag gjort mina bästa fynd, för liten peng. Och inte gick jag tomhänt därifrån den här gången heller: en grå topp med pärlbroderier (30 kronor) och ett par stövlar i fuskmocka (40 kronor). Stövlarna var ganska fläckiga, men jag körde en handtvätt i diskhon. Nu är de i skick som nya.

Fläskkarré och kycklinggryta med spännande sallads­buffé på Källaren. Rödkålssallad med aprikos, och bön­salladen blev favoriterna, som jag hämtade en andra omgång av. Skippade kakan till kaffet, men tog en rejäl skvätt kardemummamjölk. Gott!

Men när jag kom hem gick jag till Tureborgs livs för att bunkra grädde och yoghurt. Och köpte då även en påse smågodis! Jag som ALRIG äter smågodis! Men det var ju halloween.

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Second hand & shopping och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.