Så gick det att rensa i röran

Utmaningen Otroligt Ordningsam Oktober

OredaEn hel månad för att rensa ut och organisera i skåp och lådor. Gott om tid för att skapa militärisk ordning på de 36 kvadrat­meter som är min bostad. Men så var det ju så mycket annat som skulle klaras av. Så det blev inga storverk. Men detta hann jag med:

 Grön bockRensat i klädkammare och skåp: ett par kassar med kläder och prylar som jag inte använder har lämnats till loppis. En liten handväska i skinn som jag köpte till mitt bröllop har fått ett nytt hem hos en vän.

Grön bock

Jag har kastat en del hyllvärmare och skräp: en trasig lampa, tomma kartonger, begagnat julpapper (!?), ful plastmapp, spaljépinnar som stagat upp sommarens tomatplantor, gamla räkningar och papper från pärmar i bokhyllan.

Grön bockBadrums- & balkongröj: arsenalen av badrummets burkar och flaskor har decimerats. Skruvat isär en skohylla som stått på balkongen. Den ska byggas om till en spalje till våren. Om jag lever så länge.🙄

Grön bockOrdning på ekonomin: har gjort en aktuell, skriftlig sammanställning över alla konton och pensionsfonder.

Grön bockLOmbyggd luvtröja 2014-10-07appat & lagat: jag har byggt om en tröja med hjälp av ”bra att ha-saker” ur syskrinet, så nu vill jag använda tröjan. Dessutom har jag stoppat flera par stöd­strumpor med hål i hälen, så att jag slipper köpa nya för 119 kronor paret.

Grön bockÖverkurs: städat bakom spisen.

kryssetDäremot har jag inte röjt i vindsförråd och källarskrubb.

kryssetOch jag har inte klarat av att göra något åt mina ”pyssel-lådor”. Jag har pyssel som legat i tio år och aldrig blivit av… Men en låda målarfärger kom till användning på jobbet. Den har deltagarna använt för att dekorera sina trälådor. Men det är allt.

Hur har det gått för de andra ordningsamma?

Cecilias tankar Frivid42 Guldkant på vardagen  Sparsessan Snålcoachen Omedveten eller medveten konsumtion

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Miljö och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.