Köpa medicin via nätet blev billigare

medicinJag är ingen trogen kund. Till exempel är jag medlem i flera apoteks kundklubbar, och handlar både här och där. Dock är Apotek Hjärtat lite av min favorit. Mest för att personalen där har varit trevligast och alltid gett ett bra bemötande.

För en tid sedan fick jag en enkät via mejl från Apotek Hjärtat. De ville bland annat veta om jag var intresserad av att köpa medicin och andra produkter via nätet, och hur jag i så fall ville få det levererat hem.

Jag var mycket intresserad av det, så jag fyllde i enkäten och skickade in.

Igår fick jag ett brev med ett premiärerbjudande på Hjärtats e-butik. 20 procents rabatt på allt utom receptbelagda mediciner, och fri frakt. Loggade in för att kolla.

Min sida kunde jag även se aktuella recept. Nu blev det riktigt intressant, ska jag säga. Min vanliga medicin hade en prislapp på över 700 kronor. Men om jag kunde tänka mig att byta till ett annat märke skulle den kosta 78! Allvarligt?!

Klart att jag kan tänka mig att byta sort då!

DoktorDessutom upptäckte jag att min pratglade knasdoktor skrivit ut två recept på samma medicin. Både ett när jag ringde och beställde tid, och sedan ytterligare ett när jag var på besök tre veckor senare. Verkar inte vara någon ordning alls. Jag tror faktiskt att jag ska byta läkare. Det var nämligen han som inte ville ge mig järntillskott, vilket den vikarierande doktorn starkt ifrågasatte ett halvår senare när jag var så trött att jag vet inte vad.

Det blev en liten beställning på både receptfritt och medicin. Jag betalade direkt via min bank. Jag hade 30 kronor i kundbonus innestående, och med 20 procents rabatt och fraktfritt så jag tyckte att jag gjorde en riktigt god affär.

Nu väntar jag bara på att Posten ska bära hit paketet.

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, and personal trainer. Now working as an occupational therapist.
Det här inlägget postades i Ekonomi och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Köpa medicin via nätet blev billigare

  1. Ping: Nöjd med mina nät-piller! | Olssons universum

Kommentarsfältet är stängt.