En riktigt bra skoaffär

Det hade varit en jobbig fredagseftermiddag och en lika tröttsam måndag morgon på mitt jobb. Massor att göra men jag blev tvungen att ägna energi åt onödigt strul och konflikt­hantering. Mitt behov av tröst var stort. Så idag smet jag en timme tidigare och tog en sväng på second hand.

SALOMON SOKUYI WPNej, jag behövde verkligen ingenting. Mer än att pigga upp mig. En förlängnings­sladd för 5 kronor räckte inte långt. Men så fick jag syn på ett par vinter­kängor – i min storlek! Det händer inte ofta eftersom jag har 38-39 i skor, precis som alla andra.

Det var inte bara rätt storlek – det var mitt favoritmärke också: Salomon (Sokuyi WP). Vattentäta och vintervarma. Går nog på 1 000–1 400 kronor i nyskick. Dessa var obetydligt begagnade.

225 kronor. Vilket kap! Skitpigg på ett kick. Det blev tre små plastburkar för 3 kronor styck också, av bara farten…

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, and personal trainer. Now working as an occupational therapist.
Det här inlägget postades i Second hand & shopping och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.