Dags att rensa i röran!

Dag 1 i utmaningen Otroligt Ordningsam Oktober

OredaFrivid42 bjuder in att ”rensa ut alla de där grejerna som egentligen inte behövs men som har blivit liggande. Allt det där som man tror ska vara ‘bra att ha’ och alla presenter man fått men som egentligen aldrig hittat ett användningsområde”.

En hel månad för att rensa ut och organisera i skåp och lådor. Borde vara gott om tid för att skapa militärisk ordning på de 36 kvadratmeter som är min bostad.  Planen är att:

  • Ta en dust med alla ”bra att ha-saker”.
  • Se över mina ”pyssel-lådor”. Jag har pyssel som legat i tio år och aldrig blivit av.
  • Kläder som jag inte använder kan någon annan få.
  • Hyllvärmarna ska väck: prydnadsprylar, krimskrams, papper i pärmar och lådor.
  • Nagelfara vindsförråd och källarskrubb.
  • Se över arsenalen av badrummets burkar och flaskor.

Min fastighetsägare ställer ut container vid varje månadsskifte. En bra service. Jag började månaden med att tåga dit och kasta en solcellslampa som gett upp, och några spaljépinnar från mina balkongodlingar. Och så har jag börjat fylla en papperskasse som ska till loppis. Där ligger en mikrofon till datorn som jag aldrig använt, en lätt begagnad vinterjacka i gott skick, några tröjor och en porslinsmugg som jag hittade i soprummet. Varför tog jag med mig den hem?!

Några andra som också är ordningsamma i oktober:

Cecilias tankar Frivid42 Guldkant på vardagen PengarMoneyPengar Sparsessan Sparblogg Spartankar vadVivill
Omedveten eller medveten konsumtion Snålcoachen 

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Värt att veta och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.