SuperSparSeptember: En mycket liten inkomst…

Dag 23  i Utmaningen Super Spar September

Svångrem

Västtrafiks resegaranti innebär att jag får resekostnaden i retur om buss eller tåg blir försenat mer än 20 minuter. Senast det hände var när det var regnkaos här i Bohuslän. Jag fick 50 kronor i form av en resecheck, som jag löste in idag när jag laddade mitt busskort med en ny period.

På hemvägen slank jag in på loppis, trots köpstopp. Var på jakt efter en tesil och en kofot till jobbet. En tesil för 5 kronor hittade jag, men ingen kofot. Däremot en fin liten ryggsåg för bara 25 kronor. Nå, det är ju inte min kassa som betalar för det. Men det slank med en rosa t-tröja för 20 kronor av bara farten… Så av resechecken blev det bara 30 kronor plus till slut!

Supersparare i september:

Frivid42  Familjen Fri  Guldkant på vardagen  Investeraren  Omedveten eller medveten konsumtion  Snålcoachen  Sparsessan  Köpstoppsbloggen  Sparsamhetsfamiljen med ett barn

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Ekonomi och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till SuperSparSeptember: En mycket liten inkomst…

  1. Ping: SuperSparSeptember: Så gick det | Olssons universum

  2. Linda Simonsson skriver:

    Hej! Hoppas det var ok att jag letade upp din blogg🙂 Ville bara säga tack för tiden hos er och att jag tycker du är världens coolaste. Inte mycket kvar av september nu, men lycka till med sparandet!

    Kram /Linda

    Liked by 1 person

Kommentarsfältet är stängt.