SuperSparSeptember: Unnade mig en bulle i veckan

Dag 14 i Utmaningen SuperSparSeptember

Svångrem

Det är slutet på andra veckan i snålmånaden september. Denna veckan var jag tvungen att åka till Willys och handla färskvaror för 326 kronor. Och i tisdags var jag och klippte mig. Kostade 280 kronor, men eftersom jag inte klipper mig varje månad, så får det ingå i klumpsumman fasta kostnader.

Har försökt att klippa mig på billigare salonger, men blir alltid besviken. Värst var kvinnan som låg och halvsov i soffan när jag släntrade in. Borde ha vänt i dörren. Mitt raka, korta hår kräver en noggrann tekniker, som är på alerten. Den sömniga klippte snabbt, billigt och tittade samtidigt ut genom fönstret…

Så var det ju läkarbesök och medicin för 548 kronor. Och på hemvägen slank jag in på Einars konditori och köpte bulle och bröd för 23 kronor.

  • Andra veckans inköp: 897 kronor. 
  • Totalt i september: 86+897 = 983 kronor

 

Spartips från andra supersparare:

Frivid42  Familjen Fri  Guldkant på vardagen  Investeraren  Omedveten eller medveten konsumtion  Snålcoachen  Sparsessan  Köpstoppsbloggen  Sparsamhetsfamiljen med ett barn

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Ekonomi och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till SuperSparSeptember: Unnade mig en bulle i veckan

  1. Ping: SuperSparSeptember: Så gick det | Olssons universum

Kommentarsfältet är stängt.