Världens bästa låtar!

  • Wound in my heart — Propaganda (alla livets kärlekssorger i en litet nätt paket…)

There’s a gap in my life that’s too large to fill.
A wound in my heart that no doctor can heal.

There’s a ghost in my mind who is haunting all night.
There is trust deep inside, brings you back to my side.
There’s a gap in my life that’s too large to fill…
Myself deceiving. There’s a gap in my life…

  • Sånt är livet — Anita Lindblom (been there, done that!)
  • Affirmation (I believe) — Savage Garden
  • I promised myself — Nick Kamen (diskodänga som aldrig släpper taget)
  • Ça plane — Leila K
  • Easy does it  — Supertramp
  • Transmetropolitan — Pogues (minns en bejublad förfest där jympaledaren C-I gjorde ”tyska benet” på min parkett flankerad av tvenne damer iförda hattar. Vilket drag!)
…we’ll drink the rat’s piss, kick the shite, and I’m not going home tonight…

Så säg mig, var är tvålen, vänner? Ser ni tvålen, vänner? Undran och skräck jag känner – var, var, var?  Jag undrar: var är tvålen, broder? Ge mig tvålen, syster! Söken och leten tåligt, Bad e dåligt, bad e galet, bad e tokigt, visset, ruskigt, konstigt utan tvål!

Jag tar bussen in till stan nya byxor, nya skor. Lite full, luktar gott går förbi där du bor. Det är svenska flaggans dag, å den enda som sjunger det är jag..

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Musik och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.