SuperSparSeptember: En bra deal på bredband

Dag 13 i Utmaningen SuperSparSeptember

Svångrem

I veckan blev jag uppringd av en Comhem-försäljare. Brukar oftast inte svara, men nu gick det av bara farten eftersom jag satt på jobbet. Han babblade på om min fastighetsägare, föråldrad teknik som snart stängs av, blablabla… och jag fattade först noll. Jag har ju fått fiberkabel som fungerar utmärkt?

Han ville sälja tv-abonnemang, visade det sig, när jag frågade närmare. ”Beklagar, jag har ingen tv. Bara dator”. ”Jaha, och vad betalar du för det, 399 kronor i månaden?” frågade Patrik, eller vad han nu sa att han hette.

”Nej, 199 kronor i månaden.” ”Oj, det var billigt?! Det förstår jag att du inte vill ändra på” sa han lite ställd, och avslutade snabbt samtalet.

Då förstod jag att jag hade gjort en bra deal när jag meddelade Comhem att jag ville säga upp abonnemanget och byta leverantör. Tidigare betalade jag 399 kronor per månad. Men när jag ville byta fick jag ett nytt erbjudande för att stanna kvar som kund. Så nu sparar jag 200 kronor varje månad.

 

Spartankar från andra supersparare:

Frivid42  Familjen Fri  Guldkant på vardagen  Investeraren  Omedveten eller medveten konsumtion  Snålcoachen  Sparsessan  Köpstoppsbloggen  Sparsamhetsfamiljen med ett barn

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Ekonomi och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till SuperSparSeptember: En bra deal på bredband

  1. Ping: SuperSparSeptember: Så gick det | Olssons universum

Kommentarsfältet är stängt.