SuperSparSeptember: Gratis mat i skogen

Dag 6 i Utmaningen SuperSparSeptember

Svångrem

Nyss åt jag en mycket delikat omelett med kantarellstuvning. Har gått en 2,5 timmar lång promenad på berget intill mitt hus. Kom hem med en hel bärkasse med olika svampar. Skogen är full!

Så nu har jag stått och rensat och stekt. Det blev mat till minst tio middagar: karljohan, smörsopp, mandelkremla och smörsopp. Allt ligger nu i frysen i prydliga lådor.

Palla fruktGratis är gott, som någon sa. Jag har även försökt göra allvar av min plan att palla frukt. Gjorde en sökning på sajten Pallafrukt. se men fick inget napp. Får leta på annat håll…

Andra supersparare:

Frivid42  Familjen Fri  Guldkant på vardagen  Investeraren  Omedveten eller medveten konsumtion  Snålcoachen  Sparsessan  Köpstoppsbloggen  Sparsamhetsfamiljen med ett barn

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Ekonomi, Natur & väder och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till SuperSparSeptember: Gratis mat i skogen

  1. Ping: SuperSparSeptember: Så gick det | Olssons universum

Kommentarsfältet är stängt.