Min nya leksak

SurfplattaI teknikens värld är farten svindlande. Känner mig väldigt omåkt av alla som sitter och surfar på sina mobiler på bussen. Själv lyckades jag, och flera ”tanter” med mig, inte ens svara i den nya surfmobilen på sommarjobbet förra året. Vi hade inte den rätta pek-knycken!

Jag har en ”stenålders”-mobil och en  fyra år gammal dator. När en kollega och jag for på regionmöte i Göteborg i juni pratade vi om detta under bilresan. Jag sa att jag har tänkt att skaffa mig en surfplatta, men det faller alltid på att det är en djungel att ta sig igenom för att bestämma vilken jag ska köpa.

Efter semestern kom kollegan och berättade att han fått en flong ny jobbdator. Så nu behövde han inte sin egen platta som var ganska ny. Undrade om jag var intresserad av att köpa den.

Jag fick ett bra pris, så jag slog till. Det var två veckor sedan.

I veckan kom han och frågade om den funkade bra. ”Har inte testat än. Den ligger fortfarande i en kasse på köksbordet…”.  Han skrattade och skakade på huvudet, och sa att nu måste jag sätta igång. Så nu gör jag det!

Om Mrs Olsson

Former factory worker, journalist, personal trainer and occupational therapist. This year I'm taking a break to catch up with myself...
Det här inlägget postades i Second hand & shopping och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.